Arbora:“Jinak si myslím, že kůň se skutečně bál překážky; kdekoli jinde by ten problém nevyústil ve smrťák, tak si myslím, že to má souvislost.”
Týmto ste potrvdili presne to, čo píšem, že ten Taxis je stále problém. A mať skok, ktorý v prípade problému spôsobí smrťák takmer s istotou (Sottovento tiež nie je tak dávno, že), to je v 21. storočí naozaj neetické. Samozrejme, padá sa aj inde, ale štatisticky tie ostatné skoky vychádzajú lepšie, keďže sú bežne “používané” aj cez rok.Myslím, že taxis by mohol byť menej nebezpečný, keby sa skákal o 1-2 skoky neskôr, keď už sú kone skonsolidovanejšie a ten úvodný adrenalín oprchá, vytvorí sa nejaké poradie, atď. Ale to veľmi technicky nie je možné.
No, to už by nebyl Taxis. A padalo by se na něm i tak.
Jde o to, že Taxis není problém, problém je nepřipravený kůň/špatně vedený kůň/…, ale Taxis problém není.
Kdekoli jinde než před překážkou by leknutí koně nevyústilo ve smrťák, za tím si stojím, ale kdyby se takhle lekl kůň před kteroukoli překážkou, tak to ve smrťák vyústit může, protože kůň nebude na skok soustředěný. Jestli je to Taxis nebo ne, je celkem jedno. Kolik je to let, co ztratil kůň život na suchém příkopu? To je překážka, kterou přeskočím i já.
Jenom si myslím, že se ten kůň nelekl ničeho, co se tam jen tak dělo, jak píše tuším sutrik, to by reagovalo více koní. Spíš si myslím, že se bál překážky. A bál se jí proto, že na ni nebyl připraven nebo neměl potřebnou odvahu, zkrátka v tom dostihu neměl být.
Stejně tak se mohl bát i jiného skoku a dopadlo by to stejně, no, bál se Taxisu. Taxis se specificky trénuje - nebo netrénuje, ale to jen tam, kde se trénují velké živé ploty.
Statistika je věc pěkná, ale ještě hezčí je její interpretace a sorry jako, zjednodušení Taxisu vedlo ke smrťáku hned první rok. Tak ho asi nemá smysl modifikovat, ať to strašák je, ať tam lidi posílají jen koně, kteří na to mají.